Inoata sa primesti note bune la scoala!

copii2

Imparatul Japoniei Go-Yozei declara in 1603 ca fiecare scolar ar trebui sa inoate…

In anul 2010 Universitatea Griffith Institute for Educational Research din Australia a initiat un studiu denumit “Early Years Swimming” prin care s-au urmarit efectele pe care le are inotul in dezvoltarea copiiilor sub 5 ani. La acest proiect au participat peste 7000 de familii din 3 tari Noua Zeelanda, Statele Unite, Australia astfel este cel mai cuprinzator studiu de acest gen. Alti 180 de copii cu varsta cuprinsa intre 3 – 4 si 5 ani au fost investigati si supusi testarilor.

Chiar daca in cele 3 tari participante exista o mare traditie a inotului avand nenumarate scoli de inot cu tot atatea abordari privind metodica si scopul urmarit era clar pentru toata lumea ca miscarea in apa, inotul, ajuta la dezvoltarea fizica a copilului. Totusi oamenii de stiinta au fost interesati sa descopere ce altceva se mai dezvolta ??

Doi ani mai tarziu rezultatele studiului au fost expuse publicului de catre coordonatoarea proiectului profesoara de matematica Robyn Jorgensen:”Rezultatele sunt uimitoare” recunoaste D-na Jorgensen.

Studiul demonstreaza clar ca toti copiii care inoata dobandesc calitati ce ii plaseaza cu mult peste nivelul copiilor care nu practica acest sport. Trecerea spre educatia formala se face mult mai usor la copiii inotatori ei fiind mai pregatiti pentru a face fata cerintelor impuse de sistemul de invatamant obtinand rezultate mai bune.
cap
Profesorii de inot precum si personalul calificat care asista sedintele de inot au constatat o imbunatatire substantiala a aptitudinilor de comunicare si de interactionare, a calitatilor sociale precum crestera increderii de sine, a increderii in altii, responsabilitatii, a rabdarii in randul copiilor care inoata in mod regulat cu toate ca in cadrul sedintelor de inot nu se lucreaza in mod voit pe aceste calitati. Aceste aptitudini pot fi considerate efecte secundare ale orelor de inot dar ele au valente importante in viata prescolarului.

Comunicare- Interactionarea cu instructorul de inot se face pe cale verbala chiar daca predomina modelul vizual. Acest limbaj difera fata de ce cunoaste copilul cu ce este el familiarizat. Invata cuvinte noi, expresii noi crescandu-i vocabularul. Repetand cele auzite de la instructori “ Un, Doi, Trei si….” copiii invata sa numere cu mult inaintea copiilor de aceeasi varsta dar care nu participa la cursuri de inot. Tot inotand se dezvolta orientarea spatio-temporala si lateralitatea, invatand directiile “ inoata sub: ocoleste spre dreapta.. “, culorile “ inoata pana la baliza galbena”.

Socializarea- cursurile se desfasoara in grupe la care adesea participa in mod activ si parintii. Invata sa relationeze cu alti copii sau adulti si prin relationare se creaza legaturi intre ei.
Atentia- Ca durata, sedintele de inot pentru copii sub 5 ani sunt armonizate la sistemul nervos al copilului. Chiar daca totul se desfasoara prin joaca aceste sedinte nu dureaza mai mult de 30 de minute. Astfel copilul invata sa fie atent la activitatea in care este implicat. Dezvoltarea acestei capacitati este un atu in fata colegilor de scoala care nu au parte de asemenea stimulari.
Cercetatorii observa dezvoltarea motricitatii globale care la randul ei favorizeaza aprofundarea motricitatii fine.

Motricitatea fina la copii este o calitate mult apreciata in scoala. Copiii care au dezvoltata aceasta calitate au o mai buna precizie a segmentelor deci vor invata mai usor si mai repede sa scrie, sa deseneze. Beneficiaza de o mai buna coordonare a corpului per ansamblu si de un echilibru mai bun. Cum exista o legatura stransa intre motricitate, echilibru si capacitatea intelectuala a copiilor avantajul inotatorilor va fi fructificat la scoala si se vor regasi in rezultatele obtinute.

inoata

Code007